tag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post2583005601668352686..comments2024-03-21T22:11:19.262+01:00Comments on Maczeta Ockhama: O polskim samochodzie elektrycznym, czyli ElektroŻuk na miarę naszych możliwości.Maczeta Ockhamahttp://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comBlogger35125tag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-78845058968831673212016-09-29T13:54:39.925+02:002016-09-29T13:54:39.925+02:00Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.pilasterhttp://www.pilaster.blog.onet.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-18839505372879080352016-09-24T09:16:21.175+02:002016-09-24T09:16:21.175+02:00Ja to tylko tu zostawię. I zapytam komu Macierewic...Ja to tylko tu zostawię. I zapytam komu Macierewicz i jego młodociany kochanek chcieli przekazać materiały naszego kontrwywiadu? Prezcież nie USA, oni je posiadają. Więc???? http://www.tvn24.pl/jakich-dokumentow-kontrwywiadu-szukal-misiewicz,678382,s.html#forum<br />brysioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-53253477563831466202016-09-21T23:22:59.409+02:002016-09-21T23:22:59.409+02:00Zacznijmy od początku. Early adopters mogą być alb...Zacznijmy od początku. Early adopters mogą być albo z klasy wyższej średniej jak w przypadku nabywców Tesli, albo rządowi/ustawowi (wojsko, policja (radiowozy), pogotowie, miejskie dostawczaki, taksówki, autobusy, busy). Oni finansują infrastrukturę i budują dobre wrażenie (jak cicho, jakie radiowozy mają przyspieszenie, jak ekologicznie). Mają to ułatwione ponieważ ich zasoby są scentralizowane, znane są punkty koncentracji, znane są potrzeby zasięgowe. Oni finansują wdrażanie produkcji wszystkich elementów systemu.<br /><br />Okres od ogłoszenia projektu do przekroczenia bariery 100 000 produkowanych samochodów to 10 lat (Tesla). Następcy mają łatwiej ponieważ technologie zostały dopracowane, modele biznesowe zweryfikowane i kierunki rozwoju wyznaczone. Następcy startując od greenfield mogą osiągnąć to w 5 lat. Jeśli chodzi o zasilanie, to w krótkim okresie czasu elektromobilność jest możliwa i korzystna w oparciu o węgiel bo poprawia efektywność - w nocy elektrownie będą miały drugi szczyt (a i kopalnie będą miały co robić). Rozwiązujemy problem ograniczania emisji CO2, więc wszyscy są happy.<br /><br />Problem pojawia się, gdy auta zaczynają kupować konsumenci. Na początek gdy auta będą drogie, to będą kupować je ludzie zamożni posiadający domy i garaże (albo mieszkania z miejscami do parkowania). Niedługo punkty ładowania będą projektowane w budynkach i budowane tak jak obecnie robi się z podłączeniem światłowodu do internetu. W między czasie będą się rozwijać OZE (Solar City ma panele o efektywności 22% przy średniej dla Chin 17%). Do 2020 może to być odpowiednio 25 i 20%. Ceny paneli potanieją. Być może osiedlowe parkingi pokryją się zadaszeniami generującymi ok. 2,1MWh rocznie w przeliczeniu na jedno miejsce parkingowe. Jeśli ktoś ma drogie auto, to raczej będzie je trzymał na strzeżonym, niż tak po domem?<br /><br />Mamy 10 lat na rozwiązanie problemów masowości. Być może aut będzie mniej, bo będą współdzielone (Blablacar, Uber, Lyft).<br /><br />No i druga sprawa. Ursus. To jest firma, która cieszy się specjalnymi względami i za PO (kredyt na zamówienie afrykańskie) i PiS (autobusy, pomoc w Niemczech, wygrane zlecenia na autobusy, pojazd dla wojska). Może odgrywać taką rolę jaką odgrywa Tesla w USA. Trzeba by zobaczyć jakie korzenie ma prezes Zarajczyk, może to by coś wyjaśniło, a może po prostu jest wyjątkowo zdolnym przedsiębiorcą. W każdym razie potrzebne jest jakieś przedsiębiorstwo, które to poprowadzi, ale i legenda sukcesu. Osobiście wolałbym, żeby to były dwie firmy - musi być jakiś bacik na nie i impuls do rywalizacji. Ursus się nadaje. To oznacza też, że będą duże emisje akcji, bo czymś trzeba sfinansować takie projekty.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-89404418096237454132016-09-20T23:27:19.475+02:002016-09-20T23:27:19.475+02:00@CŚ
Z energetyką węglową jest jeden problem- jest,...@CŚ<br />Z energetyką węglową jest jeden problem- jest, i to jest to, co w Polsce i wielu innych krajach dziś daje prąd. <br />Nie da się zastąpić całej energetyki w dwa tygodnie, choć kraj wielkości Polski może to zrobić w 5 lat, mniejsze szybciej, większe wolniej. Wegiel dziś jest potrzebny, ale w miarę wiadomo, że za 50 lat nie będzie dla niego miejsca. Nikt normalny nie buduje nowych elektrowni węglowych, obecne się stopniowo wyłącza i będzie wyłączać. <br />@Jacek K<br />Zmień pracę, weź kredyt. Wprowadzanie samochodów elektrycznych na dużą skalę MUSI łączyć się z powszechnością punktów ładowania. Dziś ich nie ma, na twoim osiedlu może i przez 10 lat nie będzie. Nie jesteś klientem dla pierwszej fali elektryfikacji transportu i tyle. Ale najpierw to będzie dostępne dla posiadaczy garaży i parkingów z prądem.Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-11792303260598210862016-09-20T22:47:24.457+02:002016-09-20T22:47:24.457+02:00Witam.
Mieszkam w bloku na 11 piętrze .
Proszę o i...Witam.<br />Mieszkam w bloku na 11 piętrze .<br />Proszę o instrukcję jak mam naładować mój samochód elektryczny (najdłuższy przedłużacz w domu ma <br />3 mb)<br />pozdrawiam<br />JacekAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02363910657142280068noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-32801380230497426472016-09-20T19:26:02.752+02:002016-09-20T19:26:02.752+02:00Postaram się :-)
Choć dla mnie to kolejna kwadrat...Postaram się :-)<br /><br />Choć dla mnie to kolejna kwadratura koła...<br />- musimy postawić EC, żeby się węgiel nie marnował<br />- nie możemy zamknąć kopalni, żeby EC miało czym "palić"<br />- itp<br />- itd<br />W dodatku uzasadnienie i dla kopalni, i dla EC- z tym, że przy okazji pompowanie budżetów. Jedni, bo tanio kupili węgiel, drudzy wykażą zysk, że tyyyyyle sprzedali.<br />Przykład Kampanii W z ostatnich dni się kłania.<br /><br />Człowiek Śnieguhttps://www.blogger.com/profile/06892753958813816113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-66335969127380110812016-09-20T18:07:14.013+02:002016-09-20T18:07:14.013+02:00Trzeba było pisać jaśniej...
A w tej sprawie uważa...Trzeba było pisać jaśniej...<br />A w tej sprawie uważam dokładnie to samo. List intencyjny jest piękną podkładką, ze coś robią. I tyle. Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-30748733620111813092016-09-20T18:00:20.492+02:002016-09-20T18:00:20.492+02:00MO- widać o różnych rzeczach myślimy...
Mam na my...MO- widać o różnych rzeczach myślimy...<br /><br />Mam na myśli informacje,że obie O. podpisują list intencyjny na dostawy węgla w ilości c.a. 2 mln ton. Co przy planowanym zużyciu daje wg źródeł 30-40 lat.<br /> Człowiek Śnieguhttps://www.blogger.com/profile/06892753958813816113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-63731423707595830642016-09-20T17:40:17.354+02:002016-09-20T17:40:17.354+02:00@CŚ
Tak. I odbieram je, bardzo, bardzo pozytywnie....@CŚ<br />Tak. I odbieram je, bardzo, bardzo pozytywnie. <br />Fakty:<br />Szacowana cena jest zaniżona 3-5 krotnie. Za te pieniądze nie da się zbudować elektrowni węglowej. <br />Przyznali się, że nie ma modelu biznesowego dla opłacalności i może będzie, jak powstanie rynek mocy.<br /><br />Domysł 99% prawdopodobieństwa:<br />Ta decyzja została wymuszona politycznie pomimo jej oczywistego absurdu gospodarczego.<br /><br />Dalsze domysły:<br />Prezesi spółek zrobili szopkę, żeby nie wylecieć, ale sami wiedzą, że to nie ma grama sensu i grają na czas. Teraz bezie kilka przetargów, gdzie nie znajdą wykonawcy za tę cenę, potem będą szukać wspólników, potem ogłoszą, że znaleźli w Katarze, itd. <br />Optymizm:<br />Spółki energetyczne postępują rozsądnie, tak jak wszyscy inni na świecie, prezesi potrafią robić sabotaż najgłupszych pomysłów rządu i mogą to robić. To jest wbrew pozorom, o klasę lepsze zarządzanie majątkiem narodowym niż np. w UK, gdzie Hinkey Point C nawet może powstać, a Cameron zaciągnął znacznie więcej zobowiązań w jeszcze większym idiotyzmie niż Ostrołęka.Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-71958352767543443722016-09-20T07:34:33.128+02:002016-09-20T07:34:33.128+02:00MO 20 września 2016 05:27
"Ależ ja się całko...MO 20 września 2016 05:27<br /><br />"Ależ ja się całkowicie zgadzam...."<br /><br />Widziałeś wczorajsze deklaracja odnośnie zapewnienia wkładu do Ostrołęki?<br /><br />Człowiek Śnieguhttps://www.blogger.com/profile/06892753958813816113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-19984890347599554142016-09-20T05:27:39.666+02:002016-09-20T05:27:39.666+02:00@CŚ
"Będę bronił mojego zdania, że cała idea ...@CŚ<br />"Będę bronił mojego zdania, że cała idea elektrycznego autka, to nic więcej jak próby obrony węgla."<br />Ależ ja się całkowicie zgadzam. A przynajmniej jestem zupełnie pewien, że dokładnie tak zostało przedstawione osobom decydującym o kierunku polityki przemysłowej. Czyli Tchórzewskiemu, prawdopodobnie też Szydło i Kaczyńskiemu. Ale ten plan elektrycznego samochodu mimo moich wątpliwości ma ślady znacznie większego poziomu wiedzy i rozumienia energetyki i ekonomii niż prezentuje sobą np. Tchórzewski. <br />Stąd przypuszczam, że plan ma drugie dno, choć to wcale nie jest pewne. <br />Nastawienie rządu Szydło do węgla, polityki energetycznej i klimatycznej to jest po prostu kosmiczne oderwanie od realiów 21 wieku. I tyle. To oderwanie widzi bardzo wiele osób, zapewne też w samym rządzie. Skoro nie mogą nic zrobić, to przynajmniej proponują coś, co ułatwi robotę później. <br />Zresztą KAŻDE zmniejszenie popytu na ropę, niezależnie gdzie na świecie powoduje znacznie niższe ceny ropy i podkopuje ekonomię państw naftowych. Co jest w czystym, polskim interesie.<br /><br />@zx<br />Powiem tak- ze swoimi tezami bredzisz piramidalnie, ale że sprawa nie jest błaha i nie jesteś w tym bredzeniu sam, to przygotowuję wpis, częściowo na ten temat.Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-3233181419321990792016-09-20T05:15:45.170+02:002016-09-20T05:15:45.170+02:00@Piotr34
Ja sie absolutnie zgadzam, że zaszłości i...@Piotr34<br />Ja sie absolutnie zgadzam, że zaszłości i okrucieństwa historyczne należy na spokojnie wyjaśnić, omówić i zamknąć sprawę. Metod na to jest sporo, jedną z lepszych był list polskich biskupów do niemieckich (poszukaj i przeczytaj go starannie jeszcze raz) w sytuacji ładunku krzywd i problemów znacznie większym. <br />Co do Wołynia- po drodze jest MNÓSTWO niewykonanej pracy dla historyków. Nie mamy żadnej odpowiedzi na pytanie o prawdziwą rolę Niemców i Sowietów. I ja nie widzę żadnego powodu alby dziś szczególnie zajmować się szumnymi deklaracjami dopóki nie rozumiemy całej sprawy. <br />Ukraińcy generalnie nie znają historii swojego państwa i narodu. Bo kiedy mieli poznać? Nawet jeśli wychwalają Banderę, to bez pojęcia jako symbol dążeń do niepodległości. I to ma więcej sensu niż chwalenie Dmowskiego w Polsce, a w końcu jest on uważany za "ojca niepodległości". Mam nadzieję, że przestanie być, tak samo jak Bandera powinien być uważany za zbrodniarza. Ale uznanie ważnego działacza niepodległościowego za zbrodniarza w tak słabym państwie jak Ukraina nie jest łatwe. <br />Tam też trzeba załatwić to w obie strony. Była np. taka historyjka- na Wołyniu, ukraińska rodzina nie była w stanie wyżywić wszystkich dzieci, jedna z córek, 9-letnią Anię oddali jako pomoc zamożnemu Polakowi z okolicy. Miesiące, czy rok później, w 43 lub 44 Polak wyjeżdżał, ale skłamał, że nie wie gdzie jest Ania. W rzeczywistości ordynarnie ją porwał, bo dalej mu pasowała pomoc domowa i gospodarska, później w nowym gospodarstwie na Pomorzu nadal służyła za tanie popychadło. Rodziców już nigdy nie spotkała, rodzeństwo niewiele przed swoją śmiercią 10.04.2010. Historia jest zupełnie prawdziwa i nie powinno zająć więcej niż 5 min ustalenie nazwisk, czego wykonanie bardzo, bardzo polecam. I wtedy odpowiedzenie sobie na pytanie czy dziś będziemy urządzać awantury w moskiewskim interesie, czy może jednak np. domagajmy się od historyków i Kościołów, aby wykonali swoją robotę. Bo to jest ważne.<br />Z kwestią pracy, imigracji i technologii mylisz się. Stworzenie popytu na rozwój technologiczny nie jest trudne. Do wydajnej gospodarki też w miarę wiadomo jak podejść. W głównej części należy robić wszystko odwrotnie niż brytyjscy Konserwatyści, co tłumaczy rosnące zacofanie UK. Pięknym przykładem jest idiotyzm elektrowni atomowej a jednocześnie pozwolenie na przejecie ARM przez Chińczyków. Z taką polityką w końcu dojdą do Polski. Zamożnością.Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-49869774049073916532016-09-19T12:23:14.928+02:002016-09-19T12:23:14.928+02:00Z punktu widzenie takiej Tesli, Toyoty, czy Nissan...Z punktu widzenie takiej Tesli, Toyoty, czy Nissana nie ma problemu ze zrobieniem elektroŻuka. Skoro go nie ma, to znaczy, że (najprawdopodobniej) nikt tego nie chce. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-6374128821517061052016-09-18T18:06:54.644+02:002016-09-18T18:06:54.644+02:00zx
18 września 2016 17:49
MO zapewne skomentuje,...zx<br /><br />18 września 2016 17:49<br /><br />MO zapewne skomentuje, ale...<br /><br />Dlaczego mnie węgiel irytuje? Ano dlatego, że do każdej tony w niemal każdej kopalni dopłacane jest kilkadziesiąt lub więcej złotych. A, żeby było śmieszniej, cena dla odbiorców końcowych/fizycznych jest wbrew pozorom potwornie droga.<br /><br />Jeśli uważasz, że z jakiegoś powodu, nie patrząc na rentowność i ekologię, należy się węgla trzymać- twoje prawo.Człowiek Śnieguhttps://www.blogger.com/profile/06892753958813816113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-1580578053297848012016-09-18T17:49:11.566+02:002016-09-18T17:49:11.566+02:00A co wy się tak wzdragacie przez energetyką węglow...A co wy się tak wzdragacie przez energetyką węglową?<br />Współczesne węglowe zespoły elektroenergetyczne nie obciążają środowiska.<br />Mamy węgla całe mnóstwo. Po co mamy się pakować w energetykę "niewęglową"? Bo taki "trynd"?<br />OZE to jest dopiero obciążenie dla systemu energetycznego!<br />Już teraz możemy to obserwować kiedy niemiecka energetyka przerzuca naszymi sieciami chwilowe nadwyżki do Austrii. OZE to skokowo narastające obciążenia sieci, to huśtawka dla bloków energetyki konwencjonalnej.<br />Nie da się ot tak, w mgnieniu oka, zmienić obciążenie turbiny, bo zwyczajnie może się rozsypać.<br />Mamy węgiel i wystarczy bloki dostosować do obecnych rygorów czystości, co nie jest jakimś wielce kosztownym wyzwaniem.<br />Wciskają nam propagandę anty-węglową usiłując wepchnąć nam swoje produkty OZE, przemilczając fakty, że są to albo przestarzałe już technologie, albo nic nie mówiąc o ich obciążaniu środowiska na etapie ich wytworzenia.<br />Wytwarzanie auta z zakupionej UŻYWANEJ linii jest rozsądne, a produkcja ee z węgla nie jest? Bo ktoś z boku wmawia że to jest niemodne?<br />Przyjrzeć się trzeba tym co bardzo chcą aby Polska zrezygnowała z węgla, bo na pewno mają w tym swój interes i nie jest on zbieżny z interesem Polski.<br /><br />zxAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-21762948427174114232016-09-18T09:55:42.934+02:002016-09-18T09:55:42.934+02:00MO- tylko jak zwykle, w naszej socjalistycznej Ojc...MO- tylko jak zwykle, w naszej socjalistycznej Ojczyźnie wszystko jest od d...y strony robione.<br /><br />- energetyka oficjalnie podaje, że brakuje jej mocy<br />- energetyka oficjalnie podaje, że sieć przesyłowa jest w katastrofalnym stanie i blockouty będą na porządku dziennym<br /><br />więc powstaje pomysł, który jeszcze bardziej ma niewydolny system obciążyć. Co prawda, ratować sytuację ma... nocne ładowane, co przy osiągach liczonych w kilkadziesiąt-czy 100/200 km niewiele da. Jak ktoś ma na poważnie z elekrycznego cuś korzystać, jeśli nie będzie miał możliwości naładowania aku?<br /><br />Będę bronił mojego zdania, że cała idea elektrycznego autka, to nic więcej jak próby obrony węgla. Dziś nie bardzo jest w Polsce dla niego alternatywa i raczej to się nie zmieni. Jeśli wejdzie na szeroką skalę e-autko, dowiemy się, że węgiel musi być, bo inaczej się nie da- taka kwadratura koła.<br /><br />Trzy- środki. Masz nadzieję, że nowo stworzony byt będzie miał -set milionów jeśli nie miliardy złotych na wprowadzenie w życie projektu? Nawet jeśli, to kosztem bieżących inwestycji i wrócimy do pkt wyjścia- autko jest, tylko nie ma prądu...<br />I tak w koło Macieju obawiam się.<br />Człowiek Śnieguhttps://www.blogger.com/profile/06892753958813816113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-56646688542570704462016-09-18T08:22:45.396+02:002016-09-18T08:22:45.396+02:00@Maczeta
Zreszta abstrahujac od historii i osobist...@Maczeta<br />Zreszta abstrahujac od historii i osobistych antypatii istnieje tez scisle ekonomiczny powod dla ktorego jestem przeciwny wpuszczaniu jakis duzych ilosci Ukraincow(czy kogokolwiek)na polski rynek pracy.Biznes zawsze idzie po najmniejszej lini oporu-jesli firmy w Polsce bede mialy dostep do masowej i taniej ukrianskiej sily roboczej to zawsze beda tworzyly swoje modele biznesowe opierajac je wlasnie na taniej sile roboczej.Jesli chcemy miec inowacyjna gospodarke to firmy musza wrecz czuc "glod pracownika" tak aby oplacalo im sie inwestowac w nowe technologie i metody zarzadzania a nie zatrudniac masy tanich robotnikow(gdyz tych po prostu nie bedzie).Firmy musza zostac niejako zmuszone do stawiania na nowe technologie,jesli beda mialy masy tanich pracownikow pod bokiem to zawsze pojda na latwizne i beda tylko montowniami z tania sila robocza.Ten blad popelnilo UK i teraz maja najnizsza wydajnosc pracy na godzine w calej Europie Zachodniej i podklase ludzi ktorzy nie sa w stanie sie utrzymac z wlasniej,malo wydajnej pracy wiec ciagna potezny socjal.Tymczasowo mozna wiec Ukraincow wpuszczac na powiedzmy srednia skale aby podreperowac padajacy ZUS ale na dluzsza mete nasza gospodarka musi bazowac na nowych technologiach i innowacjach a nie tanich robotnikach ze wschodu(z ktorymi w dodatku mamy zadraznienia historyczne co moze prowokowac konflikty na przyszlosc).Krotko mowiac:przyszlosc to calkiem mozliwe ze wlasnie elektyczne samochody ale na pewno nie montownie z tanimi robotnikami(jakiejkolwiek narodowosci zreszta).<br /><br />Piotr34Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-52293996877720173122016-09-17T22:29:15.404+02:002016-09-17T22:29:15.404+02:00@Maczeta
Nigdzie nie napisalem ze nie robia w PL ...@Maczeta<br /><br />Nigdzie nie napisalem ze nie robia w PL czarnej roboty bo chyba robia.A juz interes geopolityczny to w ogle mamy jak najbardziej wspolny(choc nie jestem pewny czy ONI aby na pewno to rozumieja).Ale to jeszcze nie znaczy ze mam ich zaraz lubic-nie lubie bo Wolyn pamietam.Uwazam takze ze obecne niemal bezwarunkwoe i pelne poparcie PL dla Ukrainy to BLAD.Poparcie powinno byc ale niepelne i juz na pewno nie bezwarunkowe-przypominam ze Ruscy stoja we wschodniej Ukriainie a nie wschodniej Polsce wiec Ukraincy maja slabsza pozycje przetargowa z tym zwiazku i nalezy to wykorzystac(na razie to nasza polityka w stosunku do Ukrainy wyglada tak jakby Ruscy stali pod Warszawa a ne w Donbasie).Prawda jest taka ze Ukraincy poza nami NIE maja nikogo-nalezy to wykorzystac-moze i sie "obraza" ale moze WRESZCIE zrozumieja ze "rezanie Lachow" to blad,podbnie jak gadanie o "rdzennych ukrainckich ziemiach" w srodkwoej Polsce-czas im dac to WYRAZNIE do zrozumienia.Poza tym uwazam ze narody ktore ZBYT latwo puszczaja krzywdy w niepamiec same prowokuja brak szacunku oraz ryzykuja ryzyko "powtorki z rozrywki"-dlatego NALEZY z Ukraincmai twardo grac a nie im wlazic w tylek jak to niemal robia obecne wladze.Dopoty nie ma choc czesciowych odszkodowan i rezygancji z tradycji banderowskich(a przecie znazwyaja te ulice nieprawdaz?)to dla mnie to tlyko "mieso armatnie" na budowy na czarno i do Donbasu.Mysle ze w geopolitycznych rozwazanich zbyt latwo zapomniales o pryncypiach-a pryncypia sa takie ze nie patrzymy przez palce na rabanie Polakow siekiera i wyciagamy z tego konsekwencje nawet po latach-tylko wtedy NIKT takich pomyslow nie bedzie probowal realizowac w przyszlosci.<br />Ech i znowu te watki poboczne-wole watek samego Elektrozuka.<br /><br />Piotr34Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-60466741841670455192016-09-17T21:05:21.120+02:002016-09-17T21:05:21.120+02:00@CŚ
Tak, zdaję sobie sprawę, że w kwestii CO2 i co...@CŚ<br />Tak, zdaję sobie sprawę, że w kwestii CO2 i co za tym idzie zobowiązań miedzynarodowych, elektryfikacja transportu dziś w Polsce jest krokiem wstecz.<br />Ale, jak zawsze, czepiasz się szczegółu i nie widzisz całości obrazu. To jest też powstanie infrastruktury. Sieć energetyczną dziś jest łatwo przestawić na OZE, dla transportu na masową skalę jedynym sposobem jest elektryfikacja, niełatwa i droga. Czyli w całości odstawiania paliw kopalnych wykonuje się najtrudniejszy element. Z tym, że polityka rządu polega na negacjoniźmie globalnego ocieplenia trzeba się pogodzić i patrzeć co mimo tego da się zrobić. Da się elektryfikować transport i to jest OK.<br />Oczywiście jakaś grupka zwolenników tego projektu będzie chciała się tylko załapać. Nie widzę w tym nic złego. Jeśli koncepcja jest realna, to niech ją robi kto chce. Jeśli jest nierealna, to może i tak przyniesie jakieś korzyści. Jeśli jest nierealna i nie przyniesie korzyści- to jest problem i nad tymi kwestiami się zastanawiałem, kto ma to wszystko robić to mnie znacznie mniej obchodzi. Drugiego Nicoli Tesli nie zatrudnią, byle nie był na czele cyniczny sabotażysta, a normalny wpół skorumpowany państwowy manager i może się da. Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-65424489606925523022016-09-17T18:12:34.607+02:002016-09-17T18:12:34.607+02:00MO- nie wiem, czy Plan Rozwoju Elektromobilności j...MO- nie wiem, czy Plan Rozwoju Elektromobilności jest dostępny on-line, siłą rzeczy nie czytałem go od deski do deski, posiłkuję się poszczególnymi wypowiedziami polityków...<br /><br />I poza bajdurzeniem* o ulicach pełnych elektrycznych wozidełek, padają też informacja mrożące krew w żyłach:<br /><br />- odejście od ropy w stronę... węgla, który jest podstawowym źródłem e. elektrycznej<br />- stworzenie ElectroMobilityPoland, której cele się co prawda zmieniają, ale finalnie ma to być... produkcja aut elektrycznych<br />- najważniejsze dla odbiorców/użytkowników, czyli generowanie dla koncernów przychodów na poziomie 2 mld złotych.<br /><br />Czyli, obawiam się, chodzi o:<br />- gonienie króliczka<br />- ciepłe nowe sute posady<br />- zapewnienie przychodów koncernom energetycznym<br />- zapewnienie odbioru węgla<br /><br />i może na końcu skok technologiczny..<br /><br /><br /><br />* wg mnie o 1 mln aut w 2020- przypomnę, że to za... trzy lata W innej wersji mówi się o 2025 r.Człowiek Śnieguhttps://www.blogger.com/profile/06892753958813816113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-49726006220129155012016-09-17T11:48:41.493+02:002016-09-17T11:48:41.493+02:00Akumulatory grafenowe właśnie z powodu patentów, k...Akumulatory grafenowe właśnie z powodu patentów, których też parę mamy. Też trzeba się nauczyć trollowania patentowego.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-83588349424757255722016-09-17T02:10:12.520+02:002016-09-17T02:10:12.520+02:00@Anonim
OK. To jest plan, który może działać.
Akur...@Anonim<br />OK. To jest plan, który może działać.<br />Akurat kwestii grafenu i okolic nie śledzę, więc zupełnie nie wiem jak daleko jest do komercjalizacji technologii. Oraz druga kwestia- patentów. Jak znam życie, to połowa możliwych rzeczy jest juz obłożona przez troli patentowych w USA i kwestia wynalazków lub nie w Polsce ma mniejsze znaczenie. <br />Ale z nadwoziem i rynkiem taksówkowym to jest idea. Z przymusowym rynkiem może działać nawet na obecnej technologii baterii, choć pozostaje pytanie o przyszłość.Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-56423812572018225662016-09-17T01:52:21.351+02:002016-09-17T01:52:21.351+02:00100 000 taksówek rozwiązuje problem popytu (warune...100 000 taksówek rozwiązuje problem popytu (warunek ustawowy świadczenia usługi) i wykorzystania (zwróci się na codziennym ruchu po 200-250 km + ekologia). To może być niebyt nowoczesne kombi jak np. http://www.chceauto.pl/saab-9-3-19-tid-150km-2006-17997/ sprzed dekady. Na Polskę się nada. Taki wycofywany z produkcji model da się kupić u prawie każdego producenta za nieduże pieniądze. <br /><br />Kluczowe technologie do rozwinięcia są dwie: akumulatory grafenowe i system autonomiczny. <br /><br />Akumulatory grafenowe (czyli następna generacja po tym co jest) które będą miały większą pojemność oraz szybsze ładowanie i rozładowywanie. Trzeba wziąć na klatę początkowe wyższe koszty ale mieć najlepszy towar money can buy. Kiedy linia do produkcji zacznie się trochę amortyzować będą wielkie korzyści dla następnych konsumentów.<br /><br />System autonomiczny - wiadomo. Najlepiej kupić jakiegoś startupa, który już coś zrobił, ściągnąć ich do Polski i dać im ekstra z 200 programistów, których mamy i którzy są wciąż tańsi niż w USA.<br /><br />Podsumujmy: Licencja na nadwozie + startup informatyczny + komercjalizacja technologii w której mamy jakieś osiągnięcia + popyt wygenerowany ustawowo na 100k pojazdów.<br /><br />Następne samochody będą się sprzedawać dla zwykłych konsumentów pod warunkiem, że będzie to taki model finansowania jak abonament na komórkę. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-40480819022686666132016-09-16T23:59:21.540+02:002016-09-16T23:59:21.540+02:00Film z Laskowych bredni to jest coś mocno powyżej ...Film z Laskowych bredni to jest coś mocno powyżej mojej wytrzymałości na obrażanie podstaw wiedzy. Choć muszę docenić to, że potrafili znaleźć wystarczająco źle wyjaśnioną i relatywnie podobna katastrofę. Filmu nie obejrzałem, za to solidnie przejrzałem raport, co i tobie polecam zanim zaczniesz się ośmieszać takimi i podobnymi linkami. W tej katastrofie z USA nie było żadnej pancernej brzozy, było walnięcie prostopadle w ziemię, co jak zawsze się kończy śmiercią wszystkich na pokładzie. I nie mieszajmy dwóch, kompletnie różnych sytuacji, dobrze?Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1743641552469198017.post-67021893657078002222016-09-16T23:30:57.317+02:002016-09-16T23:30:57.317+02:00@Wojtek Inżynier
Moje stanowisko i oczekiwania co ...@Wojtek Inżynier<br />Moje stanowisko i oczekiwania co do obecnego rządu opisałem sporo czasu przed wyborami w tekście "Lodołamacz". I nie zmieniłbym w tym tekście ani kropki. Pozbycie się bandy ryżego i spółki ruskich cweli jest znaczącą poprawą. Teraz wystarczy zrobić krok dalej, czyli posłać PiS do opozycji. Normalnej, uczciwej opozycji, z którą da się rozmawiać, a ryżego za kraty. I to będzie punkt wyjścia do budowy porządnego kraju i społeczeństwa. <br />To co pokazuje Ursus to bardzo ładny, tani wózek akumulatorowy. Na Alibabie za 2 tys USD, u nich pewnie z 8 tys. <br />I to jest jakiś pomysł na biznes, ale ja nie miałem na myśli czegoś AŻ TAK prymitywnego. Maczeta Ockhamahttps://www.blogger.com/profile/09162881309570130913noreply@blogger.com